Ewidencja i Naliczanie Dodatków Mieszkaniowych i Energetycznych
Program, obsługuje zagadnienia związane z naliczaniem i wypłatą dodatków mieszkaniowych, dopłat do czynszu i dodatków energetycznych. Wszelkie informacje związane z tymi zagadnieniami są rejestrowane w odrębnych bazach danych, przy czym moduł obsługujący dodatki energetyczne może korzystać z informacji związanych z dodatkami mieszkaniowymi. W ramach modułu dodatków mieszkaniowych program obsługuje dopłaty do czynszu z wykorzystaniem danych z kartotek dodatków mieszkaniowych. Obsługa dopłat do czynszu stanowi osobny moduł zagnieżdżony w module dodatków mieszkaniowych wykorzystując dane z tej kartoteki.
Moduł "dodatków mieszkaniowych" umożliwia:
- Ewidencjonowanie składanych wniosków dla dodatków mieszkaniowych i dopłat do czynszu, sprawne przeszukiwanie kartoteki, sporządzanie statystycznych zestawień złożonych wniosków.
- Program (podobnie jak inne programy SIGID), może współpracować z niektórymi programami obsługującymi Ewidencję Ludności, umożliwiając wczytanie (i kontrolę) informacji podanych we wniosku.
- Automatyczne wyliczanie wielkości dodatku mieszkaniowego i/lub dopłaty do czynszu (lub stwierdzenie że dodatek, dopłata nie przysługuje, przy czym następuje to w oparciu o parametry, które w przypadku zmian przepisów są szybko i łatwo zmieniane przez użytkownika.
- Wyświetlanie lub drukowanie „arkusza kontrolnego wyliczonego dodatku”, „arkusza kontrolnego dopłaty do czynszu”, zawierającego informacje na podstawie jakich danych i w jaki sposób dodatek, dopłata zostały wyliczone.
- Wyliczony automatycznie dodatek mieszkaniowy i/lub dopłata do czynszu tworzy odrębny dla dodatku i dopłaty harmonogram wypłat, można korygować w zakresie wyliczonych kwot i terminów wypłat, można również odraczać kwoty wypłacane wnioskodawcy do kwot przekazywanych zarządcom itp.
- Przygotowanie decyzji (wg wzorców definiowanych przez użytkownika programu), dostarczanych wnioskodawcom i „zarządcom budynków”. Ewidencjonowanie wydanych decyzji w ramach odpowiedniej kartoteki (w rejestrze decyzji).
- Tworzenie odrębnych dla dodatku mieszkaniowego i dopłat do czynszu list wypłat, przekazywanych zarządcom i obejmujących kwoty wypłacane bezpośrednio wnioskodawcom, przy czym realizacja wypłat dla poszczególnych wniosków obsługiwana jest automatycznie. Listę wypłat można podzielić na „podlisty” typu: „wypłata gotówką”, „wypłata przelewem”, „wypłata przekazem pocztowym”, w zależności od podanej dla danego wniosku formy wypłaty. Równolegle z listami wypłat przelewem, można wygenerować zbiór transakcyjny, umożliwiający po zaimportowaniu do programu bankowego wykonanie przelewów elektronicznych a także zbiór przekazów pocztowych dla Poczty Polskiej.
- Sporządzanie w dowolnym układzie czasowym i w różnych przekrojach zbiorczego zestawienia zrealizowanych wypłat, jak również wyliczanie (na podstawie zarejestrowanych wniosków) potrzeb finansowych na realizacje wypłat w najbliższych miesiącach.
Moduł „dodatków energetycznych” pozwala na:
- Ewidencjonowanie składanych wniosków, sprawne przeszukiwanie kartoteki, sporządzanie statystycznych zestawień złożonych wniosków. Wnioski mogą być dopisywane „ręcznie”, można też wczytać dane wnioskodawcy z kartoteki „dodatków mieszkaniowych” lub powielić dane z kartoteki „dodatków energetycznych”, w przypadku składania kolejnego wniosku przez tą samą osobę.
- Program może współpracować z Ewidencją Ludności, (podobnie jak inne programy SIGID), umożliwiając wczytanie (i kontrolę) informacji podanych we wniosku,
- Automatyczne wyznaczenie wielkości dodatku, tworzenie harmonogramu wypłat na podstawie którego generowane są listy wypłat dla poszczególnych miesięcy. Listę wypłat można podzielić na „podlisty” typu: „wypłata gotówką”, „wypłata przelewem”, „wypłata przekazem pocztowym”, w zależności od podanej dla danego wniosku formy wypłaty. Równolegle z listami wypłat przelewem, można wygenerować zbiór transakcyjny, umożliwiający po zaimportowaniu do programu bankowego wykonanie przelewów elektronicznych a także zbiór przekazów pocztowych dla Poczty Polskiej.
- Przygotowanie decyzji wg wzorców definiowanych przez użytkownika programu. Ewidencjonowanie wydanych decyzji w ramach odpowiedniej kartoteki (w rejestrze decyzji).
Sporządzanie w dowolnym układzie czasowym i w różnych przekrojach zbiorczego zestawienia zrealizowanych wypłat, jak również wyliczanie (oszacowanie na podstawie zarejestrowanych wniosków) potrzeb finansowych na realizacje wypłat w najbliższych miesiącach.